14/5/11

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ


Όταν σε όλο τον κόσμο ο σιδηρόδρομος αποτελεί το πιο διαδεδομένο και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς, στην Ελλάδα από τις διαχρονικά ακολουθούμενες πολιτικές, όχι απλά απαξιώθηκε με την απουσία εκσυγχρονισμού και ανταγωνιστικότητας, αλλά στην περίπτωση της Πελοποννήσου,μετά από 120 χρόνια λειτουργίας, καταργήθηκε κιόλας .
Το πιο τραγικό , είναι ότι προσφάτως δαπανήθηκαν μεγάλα ποσά για την ανανέωση των σιδηροτροχιών καθώς και αγοράσθηκε τροχαίο υλικό για να εξυπηρετηθεί η συγκεκριμένη γραμμή. Πρόκειται για 20 βαγόνια που παραγγέλθηκαν το 1997, παρελήφθησαν σταδιακά το 2003 και το 2004 ,με κόστος αγοράς αυτών των 12 τρένων, τα 200 εκατ. ευρώ .
Λόγω όμως της ιδιαιτερότητας της γραμμής, δηλ. το εύρος ενός μέτρου, δεν μπορεί το πρόσφατα αποκτηθέν τροχαίο υλικό ,να χρησιμοποιηθεί πουθενά αλλού εκτός ίσως του Τρικουπικού της Αιτωλοακαρνανίας.
Προτού ειπωθεί το οριστικό τέλος στην ιστορία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, ίσως πρέπει να εξετασθεί και η θετική πλευρά, δηλ. το ότι ενώνει αρχαιολογικά μνημεία παγκοσμίου ενδιαφέροντος και μπορεί ίσως με την υποστήριξη της αυτοδιοίκησης , μέσω της διαδικασίας των ΣΔΙΤ , να αποτελέσει ενδιαφέρουσα επιχειρηματική πρόταση.
Ένα άλλο αρνητικό επακόλουθο της επιδεικνυόμενης αδιαφορίας από πλευράς Διοίκησης του ΟΣΕ και αυτοδιοίκησης, είναι η συνεχιζόμενη ταλαιπωρία των πολιτών , από την ύπαρξη των σιδηροδρομικών διαβάσεων , που εκτός της όχλησης που δημιουργούν, ενισχύουν και το ενδεχόμενο της πρόκλησης ατυχημάτων, λόγω της εγκατάλειψης και της έλλειψης φροντίδας.
Αναγκαιοί λοιπόν η τοποθέτηση ελαστικών πλακών στις ισόπεδες διαβάσεις πολυσύχναστων σημείων , που θα εξαλείφουν σχεδόν την όχληση στα οχήματα και τους οδηγούς.
Αναμένουμε λοιπόν στοιχειωδώς ενδιαφέρον αλλά και προτάσεις και εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για την αξιοποίηση του Πελοποννησιακού σιδηροδρόμου, διότι οι τίτλοι τέλους, δεν ταιριάζουν σε μία ιστορία 120 χρόνων!!!!
ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΟΥ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger